Thanks City..!

27 February 2010

 

Picture from http://www.guardian.co.uk/ - Terry 0-1 Bridge. Chelsea 2-4 City. Photograph: Rebecca Naden/PA

Terima kasih City atas kemenangan yang masih lagi panas sebentar tadi. Ucapan terima kasih itu datang ikhlas dari para penyokong Man Utd. hehe.. 

MU walaubagaimanapun semakin hampir untuk memintas Chelsea dengan hanya dibezakan satu mata sahaja pada ketika ini.

Mengulas perlawanan Chelsea dan City sebentar tadi, perlawanan ini sememangnya dijangka panas dengan kehadiran Terry dan Bridge di atas padang. 

Skandal Terry masih lagi menghantuinya setelah  bahagian pertahanan yang dikawal dibolosi sebanyak 4 kali..

Kecederaan serius yang di alami Cech mengakibatkan dia terlepas beberapa aksi Liga Inggeris selama tiga minggu dan tugas penjaga gol terpaksa di ambil oleh penjaga gol simpanan mereka, Hilario.

Aksi mantap Tevez dan Bellamy di bahagian serangan berjaya mengucar kacirkan pertahanan yang dikawal oleh kapten mereka Terry. 

Perlawanan ini berlangsung dengan agak panas setelah dua kad merah dilayangkan oleh pengadil kepada Belleti sekaligus memberikan sepakan penalti kepada City yang mudah di ambil oleh Tevez.

Kad merah kedua menyusul setelah Ballack menerima kad kuning kedua setelah mengasari Tevez.

Keputusan penuh Chelsea 2-4 Man City.


AC Milan VS Man Utd

11 February 2010

 

Perlawanan yang dinanti-nantikan musim ini sudah pastinya pertemuan dua gergasi hebat bola sepak dunia iaitu AC Milan dan Man Utd yang bakal beraksi pada perlawanan pertama pusingan kalah mati Liga Juara-Juara Eropah pada 16 Febuari 2010.

United hampir pasti menurunkan barisan terbaiknya setelah beberapa pemain yang mengalami kecederaan seperti Ferdinand dan Nani bakal diturunkan.

Ferdinand yang mendapat suntikan semangat sebagai Kapten England pada Piala Dunia 2010 tahun ini sudah pastinya akan beraksi baik untuk menyakinkan Capello bahawa penyingkiran Terry adalah tepat.


Man Utd benam Arsenal 3-1

01 February 2010



 

Kemenangan dramatik United awal pagi tadi cukup untuk memastikan kejuraan Liga Perdana musim ini bakal berada di Old Trafford selepas mereka berjaya melakukannya pada musim lalu.

Kemenangan 3-1 hasil gerakan cantik Nani yang mudah memperdaya pertahanan lawan dengan gerakan cukup menarik menyaksikan penjaga gol Arsenal Almunia tertampan bola ke dalam pintu gol sendiri.

Manakala jaringan kedua menyusul hasil dari "counter attack" United menerusi umpanan Park Ji Sung kepada Rooney, gerakan satu dua tercipta dengan Rooney membuat hantaran cantik kepada Nani yang dengan bijak membuat hantaran semula kepada Rooney ke dalam kotak penalti Arsenal dan sekaligus sepakan terus Rooney berjaya menumpaskan Almunia buat kali kedua. 

Dua gol masih tidak cukup untuk United dan sekali lagi hasil gerakan Rooney hantaran cantiknya kepada Park Ji Sung di kawasan tengah menyaksikan gol ketiga tercipta dimana Park mudah memperdayakan Almunia untuk kali ketiga berturut-turut.

Gol sagu hati Arsenal pula menjelma diminit-minit terakhir oleh pemain pertahanan mereka yang menyepak cantik sekaligus membias pertahan United dan gagal diselamatkan oleh Van Der Sar.

Dengan kemenangan awal pagi tadi sememangnya memberi sedikit tekanan kepada pendahulu liga Chelsea yang turut mencatatkan kemenangan bertemu Burnley hasil jaringan minit akhir oleh Kapten mereka John Terry.